HotYoga

Viime lauantaina saimme ASICS Running Club Helsinki-ryhmän kanssa mahdollisuuden kokeilla HotYoga tuntia. HotYoga on 60 minuutin virkistävä ja rentouttava joogaharjoitus joka keskittyy liikkuvuuden, voiman ja kehonhallinnan kehittämiseen. Tämä on perustason tunti, eli sopi hyvin ryhmällemme.

408A8823

Jooga harjoitus toimii sekä fyysisellä että henkisellä tasolla – jooga on kokonaisvaltainen harjoitus.
Joogassa oppii kiinnittämään enemmän huomiota omaan hengitykseen ja mieltä pystyy rentoutumaan. Keskittymällä täydellisesti kehosi liikkeeseen, mielesi valtaa hiljaisuus ja rauhallisuus. Kun mieli pysyy hiljaa, vähentyy kehon stressi. Henkinen tasapaino löytyy.

408A8732

Jooga parantaa myös joustavuutta, ryhtiä, lihaskuntoa ja tasapainoa. Sydämen terveys paranee myös – joogan on pitkään tiedetty alentavan verenpainetta ja hidastavan sydämen sykettä. Hitaampi syke voi hyödyttää esim. ihmisiä joilla on korkea verenpaine tai sydänsairaus.

408A8721

 

Niin kuin nimi jo sanoo, HotYoga tehdään salissa joka on lämmitetty – noin 38 asteeseen. Nesteitä kannatta juoda päivän mittaan, tunnin aikana ja tunnin jälkeen, muuten tulee helposti nestehukka.

Lämpö antaa harjoitukselle lisähaastetta, ja keho hyötyy lämmöstä monin tavoin;

  • Lämpö lisää lihasten venyvyyttä sekä nivelten liikkuvuutta
  • Syke nousee ja verenkierto paranee
  • Hikoilu puhdistaa kehoa poistamalla kuona aineita ja sitä kautta se esim. kirkastaa ihoa

 

408A8744

Tämän lisäksi lämpö tuntuu kieltämättä hyvältä talvella kun ulkona on pimetä ja kylmää. Lämpö saattaa aluksi tuntua epämiellyttävältä, siihen kuitenkin tottuu säännöllistä harjoitusta tehdessä. HotYoga ja jooga harjoitus sopii kaikille, oletko sitten harrastanut joogaa kolme vuotta tai et ikinä kokeillut. Voin lämpimästi suositella sitä, keho herää eloon ja tunnin jälkeen on ihana energinen olo.

Iso kiitos Esport Bristolille että saimme tulla kokeilemaan HotYoga tuntia!

– Jenny